Mitt i-rapport

Nu har jag kommit ungefär halvvägs in i Jag förbannar tidens flod, och hittills är den faktiskt riktigt bra. Petterson har ett flyt i språket som gör boken väldigt behaglig att läsa, man gungar liksom med och behöver inte anstränga hjärnan nämnvärt. Med det vill jag dock absolut inte säga att boken är simpel på något sätt, tvärt om är det en ganska tung historia som berättas. Jag försöker helt enkelt säga att jag verkligen trivs med Pettersons språk, det är enkelt och utan stora gester och krusiduller. Avskalat kanske är det bästa ordet att beskriva det med. Troligtvis läser jag ut den ikväll eller under helgen, så slutrapport kommer inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0