Recension

Stavas det så förresten? Det ser fel ut, men det tycks ändå vara rätt. Jag tänkte att jag skulle skriva några rader om en helt fantastisk bok, nämligen den här:

Hittills är det en av de allra bästa böcker jag har läst i år. Trots att den är relativt tjock gick den snabbt att läsa, jag kunde knappt släppa den för en minut. Det händer inte ofta att jag läser medan jag äter, men i det här fallet gjorde jag ett undantag. Boken handlar om tvillingarna Marion och Shiva Stone som växer upp i ett Etiopien på gränsen till kaos. Från födseln är de föräldralösa och på grund av, eller kanske tack vare detta, utvecklar de väldigt starka band till varandra och de blir båda läkare i vuxen ålder.
Det är svårt att skriva något som gör den här helt underbara boken rättvisa, läs den bara. Snälla. Jag lovar att den är värd det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0