Skämsböcker

Har ni några böcker som du skäms över? Sådana böcker som ni helst inte erkänner att ni älskar? Jag har märkt att folk i allmänhet verkar ha det. Varför då? Hur kommer dit sig att viss litteratur anses "finare" och mer okej att läsa än annan? 
Det här är en av mina absoluta favoritböcker, alla kategorier. Jag har läst den massvis med gånger, och jag tycker fortfarande att den är lika bra trots att den klassas som tantsnusk och sämre litteratur i många kretsar. Vet ni? Det skiter jag fullkomligt i. Jag anser att det ska vara roligt att läsa, och jag läser lika gärna en sådan här bok som jag läser faktaböcker och biografier. Varför måste det ena utesluta det andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0